Formularz aplikacyjny

Nabór 2025 zakończył się.

Zaloguj się aby mieć możliwość przesłania formularza

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
1I Ocena projektu
2II Podsumowanie

Kryteria oceny projektu

Ocena artystyczna

1. *Scenariusz –
tematyka – oryginalność przedstawionej historii, ważność
tematyki, znaczenie dla kultury, poruszenie tematyki istotnej społecznie lub edukacyjnie, artystycznie
2. Scenariusz – konstrukcja
dramaturgiczna – ocena konstrukcji dramaturgicznej scenariusza, koncepcja ukazania tematu, w tym sprawność opowiadania i spójność przedstawionej historii, dostosowanie konstrukcji dramaturgicznej do projektu
3. Walory plastyczne
projektu – ocena koncepcji artystycznej projektów plastycznych, ich wartości wizualnej, potencjału artystycznego, oryginalności, dopasowania do grupy docelowej filmu
4. Reżyser – dotychczasowy dorobek – zrealizowane filmy animowane oraz nagrody na festiwalach krajowych i międzynarodowych, pozycja na rynku, prawdopodobieństwo stworzenia kolejnego wartościowego filmu. Ocena spójności eksplikacji realizacyjnej/ reżyserskiej z wizją filmu
5. Producent – dotychczasowy dorobek w aspektach artystycznym, festiwalowym i frekwencyjnym, pozycja na rynku, prawdopodobieństwo stworzenia kolejnego wartościowego filmu
6. Potencjał frekwencyjny – oszacowanie potencjału sprzedażowego na rynku telewizyjnym oraz na innych polach dystrybucji (sektor VOD), ewentualnych szans na dystrybucję kinową
7. Potencjał festiwalowy – ocena szans projektu na szeroką obecność w krajowym i międzynarodowym obiegu festiwalowym
8. Punkty uznaniowe – punkty, które mogą być przyznane projektom wyróżniającym się wysokim poziomem artystycznym, oryginalnością, innowacyjnością, szukającym nowych rozwiązań i form, rodzaj dodatkowej „rekomendacji eksperta”

PODSUMOWANIE OCENY

*w kryteriach 1-4, 9, laureatom konkursu Gdansk Script zostaną dodane punkty, więcej informacji w regulaminie konkursu

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
1I Ocena projektu
2II Podsumowanie

Kryteria oceny projektu

Ocena artystyczna

1. *Scenariusz – ocena przedstawionej historii ze względu na jej ciekawość, ważność tematyki, oryginalność, znaczenie dla kultury, poruszenie tematyki istotnej społecznie lub edukacyjnie
2. *Scenariusz – konstrukcja
dramaturgiczna – ocena konstrukcji dramaturgicznej scenariusza, w
tym sprawność opowiadania, uwzględnienie elementów zaskoczenia i zwrotów akcji, spójność przedstawionej historii
3. *Bohaterowie – ocena wyboru bohaterów i ich atrakcyjności dla widza, społeczne i kulturowe znaczenie portretowania danego środowiska, walory edukacyjne sylwetek postaci bądź inne ich cechy osobowościowe przyciągające uwagę i czyniące je nietuzinkowymi
4. Reżyser – dotychczasowy dorobek w aspektach artystycznym, festiwalowym i frekwencyjnym, pozycja na rynku, prawdopodobieństwo stworzenia kolejnego wartościowego filmu
5. Producent – dotychczasowy dorobek w aspektach artystycznym, festiwalowym i frekwencyjnym, pozycja na rynku, prawdopodobieństwo stworzenia kolejnego wartościowego filmu
6. Potencjał frekwencyjny – ocena szans projektu na dystrybucję kinową oraz oszacowanie potencjału sprzedażowego na rynku telewizyjnym oraz na innych polach dystrybucji (sektor VOD)
7. Potencjał festiwalowy – ocena szans projektu na szeroką obecność w krajowym i międzynarodowym obiegu festiwalowym
8. Punkty uznaniowe – punkty, które mogą być przyznane projektom wyróżniającym się wysokim poziomem artystycznym, rodzaj dodatkowej „rekomendacji eksperta”

PODSUMOWANIE OCENY

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
1I Ocena projektu
2II Podsumowanie

Kryteria oceny projektu

Ocena artystyczna

1. *Scenariusz –
tematyka – ocena przedstawionej historii ze względu na jej ciekawość, ważność tematyki, oryginalność, znaczenie dla kultury, poruszenie tematyki istotnej społecznie lub artystycznie
2. *Scenariusz – konstrukcja
dramaturgiczna – ocena konstrukcji dramaturgicznej scenariusza, w
tym sprawność opowiadania, uwzględnienie elementów zaskoczenia i zwrotów akcji, spójność przedstawionej historii
3. *Bohaterowie – wyrazistość postaci, różnorodność postaci, spójność charakterologiczna i psychologiczna, sugestywność relacji międzyludzkich, umiejętność zarysowania ewolucji bohaterów
4. *Dialogi – naturalność języka, zwięzłość, zgodność z charakterystyką psychologiczną postaci, wyrazistość warstwy dialogowej oraz jej zgodność ze stylem i przyjętą w scenariuszu konwencją filmu; w przypadku braku dialogów ocenie podlega koncepcja warstwy audialnej i wykorzystania języka filmowego w formule bezdialogowej
5. Reżyser – dotychczasowy dorobek w aspektach artystycznym, festiwalowym i frekwencyjnym, pozycja na rynku, prawdopodobieństwo stworzenia kolejnego wartościowego filmu
6. Producent – dotychczasowy dorobek w aspektach artystycznym, festiwalowym i frekwencyjnym, pozycja na rynku, prawdopodobieństwo stworzenia kolejnego wartościowego filmu
7. Potencjał frekwencyjny – ocena szans projektu na osiągnięcie znaczącej widowni w kinach, oszacowanie potencjału sprzedażowego na rynku telewizyjnym i na innych polach dystrybucji (sektor VOD), jak również obecności w międzynarodowym obiegu dystrybucyjnym
8. Potencjał festiwalowy – ocena szans projektu na obecność w obiegu
festiwalowym, ze szczególnym uwzględnieniem potencjału sforsowania progów selekcji na najważniejszych imprezach oraz uczestnictwa w ich konkursach głównych
9. *Punkty uznaniowe – punkty, które mogą być przyznane projektom wyróżniającym się wysokim poziomem artystycznym, rodzaj dodatkowej „rekomendacji eksperta”

PODSUMOWANIE OCENY

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
1I Ocena projektu
2II Podsumowanie

Kryteria oceny projektu

Ocena ekonomiczno-produkcyjna

1. Kosztorys – szczegółowość i przejrzystość kosztorysu, adekwatność kosztorysu względem scenariusza i założeń realizacyjnych, stopień zabezpieczenia projektu poprzez środki zgromadzone lub planowane przez producenta
2. Racjonalność oszacowania
kosztów – adekwatność poszczególnych pozycji kosztorysu do stawek rynkowych
3. Budżet – prawdopodobieństwo zgromadzenia środków z innych źródeł i domknięcia finansowania filmu
4. Rentowność – potencjał frekwencyjny filmu i szacunkowe prawdopodobieństwo zwrotu wkładu koprodukcyjnego Gdańskiego Funduszu Filmowego
5. Potencjał producenta – potencjał firmy producenckiej, kondycja finansowa i doświadczenie producenta, wysokość wkładu własnego, dotychczasowa działalność firmy producenckiej

PODSUMOWANIE OCENY