Formularz aplikacyjny

Nabór 2025 zakończył się.

Zaloguj się aby mieć możliwość przesłania formularza

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
1I Ocena projektu
2II Podsumowanie

Kryteria oceny projektu

Ocena artystyczna

1. *Scenariusz –
tematyka – oryginalność przedstawionej historii, ważność
tematyki, znaczenie dla kultury, poruszenie tematyki istotnej społecznie lub edukacyjnie, artystycznie
2. Scenariusz – konstrukcja
dramaturgiczna – ocena konstrukcji dramaturgicznej scenariusza, koncepcja ukazania tematu, w tym sprawność opowiadania i spójność przedstawionej historii, dostosowanie konstrukcji dramaturgicznej do projektu
3. Walory plastyczne
projektu – ocena koncepcji artystycznej projektów plastycznych, ich wartości wizualnej, potencjału artystycznego, oryginalności, dopasowania do grupy docelowej filmu
4. Reżyser – dotychczasowy dorobek – zrealizowane filmy animowane oraz nagrody na festiwalach krajowych i międzynarodowych, pozycja na rynku, prawdopodobieństwo stworzenia kolejnego wartościowego filmu. Ocena spójności eksplikacji realizacyjnej/ reżyserskiej z wizją filmu
5. Producent – dotychczasowy dorobek w aspektach artystycznym, festiwalowym i frekwencyjnym, pozycja na rynku, prawdopodobieństwo stworzenia kolejnego wartościowego filmu
6. Potencjał frekwencyjny – oszacowanie potencjału sprzedażowego na rynku telewizyjnym oraz na innych polach dystrybucji (sektor VOD), ewentualnych szans na dystrybucję kinową
7. Potencjał festiwalowy – ocena szans projektu na szeroką obecność w krajowym i międzynarodowym obiegu festiwalowym
8. Punkty uznaniowe – punkty, które mogą być przyznane projektom wyróżniającym się wysokim poziomem artystycznym, oryginalnością, innowacyjnością, szukającym nowych rozwiązań i form, rodzaj dodatkowej „rekomendacji eksperta”

PODSUMOWANIE OCENY

*w kryteriach 1-4, 9, laureatom konkursu Gdansk Script zostaną dodane punkty, więcej informacji w regulaminie konkursu

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
1I Ocena projektu
2II Podsumowanie

Kryteria oceny projektu

Ocena artystyczna

1. *Scenariusz – ocena przedstawionej historii ze względu na jej ciekawość, ważność tematyki, oryginalność, znaczenie dla kultury, poruszenie tematyki istotnej społecznie lub edukacyjnie
2. *Scenariusz – konstrukcja
dramaturgiczna – ocena konstrukcji dramaturgicznej scenariusza, w
tym sprawność opowiadania, uwzględnienie elementów zaskoczenia i zwrotów akcji, spójność przedstawionej historii
3. *Bohaterowie – ocena wyboru bohaterów i ich atrakcyjności dla widza, społeczne i kulturowe znaczenie portretowania danego środowiska, walory edukacyjne sylwetek postaci bądź inne ich cechy osobowościowe przyciągające uwagę i czyniące je nietuzinkowymi
4. Reżyser – dotychczasowy dorobek w aspektach artystycznym, festiwalowym i frekwencyjnym, pozycja na rynku, prawdopodobieństwo stworzenia kolejnego wartościowego filmu
5. Producent – dotychczasowy dorobek w aspektach artystycznym, festiwalowym i frekwencyjnym, pozycja na rynku, prawdopodobieństwo stworzenia kolejnego wartościowego filmu
6. Potencjał frekwencyjny – ocena szans projektu na dystrybucję kinową oraz oszacowanie potencjału sprzedażowego na rynku telewizyjnym oraz na innych polach dystrybucji (sektor VOD)
7. Potencjał festiwalowy – ocena szans projektu na szeroką obecność w krajowym i międzynarodowym obiegu festiwalowym
8. Punkty uznaniowe – punkty, które mogą być przyznane projektom wyróżniającym się wysokim poziomem artystycznym, rodzaj dodatkowej „rekomendacji eksperta”

PODSUMOWANIE OCENY

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
1I Ocena projektu
2II Podsumowanie

Kryteria oceny projektu

Ocena artystyczna

1. *Scenariusz –
tematyka – ocena przedstawionej historii ze względu na jej ciekawość, ważność tematyki, oryginalność, znaczenie dla kultury, poruszenie tematyki istotnej społecznie lub artystycznie
2. *Scenariusz – konstrukcja
dramaturgiczna – ocena konstrukcji dramaturgicznej scenariusza, w
tym sprawność opowiadania, uwzględnienie elementów zaskoczenia i zwrotów akcji, spójność przedstawionej historii
3. *Bohaterowie – wyrazistość postaci, różnorodność postaci, spójność charakterologiczna i psychologiczna, sugestywność relacji międzyludzkich, umiejętność zarysowania ewolucji bohaterów
4. *Dialogi – naturalność języka, zwięzłość, zgodność z charakterystyką psychologiczną postaci, wyrazistość warstwy dialogowej oraz jej zgodność ze stylem i przyjętą w scenariuszu konwencją filmu; w przypadku braku dialogów ocenie podlega koncepcja warstwy audialnej i wykorzystania języka filmowego w formule bezdialogowej
5. Reżyser – dotychczasowy dorobek w aspektach artystycznym, festiwalowym i frekwencyjnym, pozycja na rynku, prawdopodobieństwo stworzenia kolejnego wartościowego filmu
6. Producent – dotychczasowy dorobek w aspektach artystycznym, festiwalowym i frekwencyjnym, pozycja na rynku, prawdopodobieństwo stworzenia kolejnego wartościowego filmu
7. Potencjał frekwencyjny – ocena szans projektu na osiągnięcie znaczącej widowni w kinach, oszacowanie potencjału sprzedażowego na rynku telewizyjnym i na innych polach dystrybucji (sektor VOD), jak również obecności w międzynarodowym obiegu dystrybucyjnym
8. Potencjał festiwalowy – ocena szans projektu na obecność w obiegu
festiwalowym, ze szczególnym uwzględnieniem potencjału sforsowania progów selekcji na najważniejszych imprezach oraz uczestnictwa w ich konkursach głównych
9. *Punkty uznaniowe – punkty, które mogą być przyznane projektom wyróżniającym się wysokim poziomem artystycznym, rodzaj dodatkowej „rekomendacji eksperta”

PODSUMOWANIE OCENY

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
1I Ocena projektu
2II Podsumowanie

Kryteria oceny projektu

Ocena ekonomiczno-produkcyjna

1. Kosztorys – szczegółowość i przejrzystość kosztorysu, adekwatność kosztorysu względem scenariusza i założeń realizacyjnych, stopień zabezpieczenia projektu poprzez środki zgromadzone lub planowane przez producenta
2. Racjonalność oszacowania
kosztów – adekwatność poszczególnych pozycji kosztorysu do stawek rynkowych
3. Budżet – prawdopodobieństwo zgromadzenia środków z innych źródeł i domknięcia finansowania filmu
4. Rentowność – potencjał frekwencyjny filmu i szacunkowe prawdopodobieństwo zwrotu wkładu koprodukcyjnego Gdańskiego Funduszu Filmowego
5. Potencjał producenta – potencjał firmy producenckiej, kondycja finansowa i doświadczenie producenta, wysokość wkładu własnego, dotychczasowa działalność firmy producenckiej

PODSUMOWANIE OCENY

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
1I Ocena projektu
2II Podsumowanie

Kryteria oceny projektu

Ocena strategiczna

1. Wysokość środków finansowych wydatkowanych w Gdańsku

Wymaganym minimum jest 150% kwoty wnioskowanej. Deklarowanie wyższej kwoty przekłada się na wyższą ocenę punktową:
150% = 0 pkt.,
151% – 175% = 2 pkt.,
176% – 200% = 4 pkt.,
201% – 225% = 6 pkt.,
226% – 250% = 8 pkt.
powyżej 251% – 10 pkt.

2. Stopień zaangażowania w projekt lokalnych specjalistów z branży filmowej

Ocena dotyczy zaangażowania w produkcję specjalistów i firm działających bezpośrednio w branży, punktacja nie dotyczy zaangażowania firm i osób świadczących usługi związane z branżą filmową pośrednio; dodatkowe punkty (do 5 pkt.) przyznawane będą za zaangażowanie do produkcji filmu (w dogodnych dla Wnioskodawcy etapach) studentów kierunku Produkcja form audiowizualnych Uniwersytetu Gdańskiego

3. Efekt promocyjny projektu dla Gdańska

Ocena dotyczy sposóbu promowania Gdańska przez projekt: tematycznie, za sprawą postaci reżysera, obsady aktorskiej, zaplanowanej dystrybucji, pokazów festiwalowych.

4. Ocena strategiczna projektu
Ocena uzupełniona o uzasadnienie szczególnej wartości strategicznej dla Gdańska

PODSUMOWANIE OCENY